Chock

Daniels föräldrar var på besök och efter maten upptäcktes att Lucky hade tuggat i sig nästan ett helt paket tuggumin från Daniels mammas väska. I tuggummi finns xylitol som är väldigt giftigt för hundar och i värsta fall framkallas en insulinkoma och hunden dör. Lucky spydde nästan direkt efteråt men eftersom jag inte visste riktigt hur det verkade fick vi åka direkt till smådjursakuten ( som ligger ca 5min gångväg från daniels lägenhet), där sa de emellertid att det var lugnt eftersom han hade spytt och att vi skulle återkomma om han blev vinglig och slö.

Behöver jag säga att jag började gråta och blev livrädd när jag upptäckte att Lucky tuggat i sig massa tuggummin och när vi sedan kom hem märkte jag av klassiska chocksymptom. Alla som säger att hundar "bara är djur" vet inte vad de pratar om.
Nu verkar han må bättre och springer omkring och busar med sin nya fina boll.

Kommentarer
Postat av: Johanna L

Usch vad otäckt! :(

Hoppas att han mår bra nu!

Stor kram!

2008-08-12 @ 16:22:53
URL: http://johannalarsson384.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0