Funderingar

Nu när jag äntligen har några dagars ledighet försöker jag komma ikapp med mina vardagssysslor igen. Jag har tränat och städat golvet i lägenheten än så länge idag. Jag har dessutom hunnit aktivera Lucky och vi har tränat på lite nosarbete och lydnad, han är duktig på att sitta kvar när jag går iväg nu, även om jag går runt hörnet så han inte ser mig. Vi har givetvis ett tag kvar innan det sitter ordentligt, men det är alltid roligt att se att han gör framsteg.

Jag har funderat mycket på hur det kommer att bli nu med en ny liten valp i hushållet, hur jag än vänder och vrider på det kommer jag till samma slutsats; det kommer att bli en förändring. Men sedan är det upp till var och en att anpassa sig efter de ändrade förhållandena och göra det bästa av situationen. Visst var inte min plan från början att skaffa en 8 veckors valp nu, jag hade ju förberett mig på en något äldre valp som var rumsren och hade någorlunda grundlydnad. Men å andra sidan är det bra att jag får valpen nu när jag har hela valparbetet med Lucky såpass färskt samt kan lära av mina misstag och göra jobbet ännu bättre denna gången.

En 8 veckors valp betyder att jag kommer att få springa ut med honom var och varannan timma och att jag få ensamhetsträna honom innan jag kan lämna honom ensam i lägenheten. Samtidigt betyder en liten valp otroliga mängder gos och kel samt kommer att bjuda på många skratt när han och Lucky leker och busar.

All in all tror jag att det kommer att bli underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0