Surkärringar

Jag brukar låta Lucky gå lös när jag går på gräsmattor och andra ställen där det inte finns hundar eller andra människor i sikte, det tycker jag känns helt logiskt eftersom han tycker om att springa av sig och springa efter bollen. Vad jag inte förstår mig på är när det kommer ut tre äldre människor från ett hus och jag givetvis ropar på Lucky och säger till honom att stanna så att jag kan sätta på honom kopplet, Lucky stannar och väntar på mig och så långt är allt bra. Då börjar den äldre mannen att locka till sig Lucky och skall hälsa, vilket i sig är helt ok. Jag går fram och kopplar Lucky samtidigt som jag säger att jag har lite bråttom varpå en av damerna fräser "då borde du ju ha din jävla hund kopplad! Hundar skall inte springa lösa sådär!".

Jag blev paff och skrattade bara åt henne och sa att hon inte var riktigt klok om det var på det viset hon uppfattade situationen då det för mig var helt klart att det var mannens fel att Lucky ens gått fram till dem till att börja med. Lucky går aldrig fram till människor han inte känner om de inte lockar på honom och jag brukar heller inte ha honom lös när det är andra människor i närheten av respekt för de som är hundrädda osv. Men borde inte människor visa mig och min hund lite respekt också?

Kommentarer
Postat av: Annie

Skrattretande med människor som tro att de har rätt att klappa och ropa på din hund hur som helst. Och att de dessutom sen ska grina på dig! Nej ush vad mycket bittra personer det finns:/

2008-08-13 @ 14:49:06
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: Johanna L

Jag tror att jag egentligen ska vara tyst, för är det någon grupp i samhället som jag stör mig på (och antagligen har en massa fördomar om) så är det äldre människor! Jag tycker att de väldigt ofta kräver att man ska respektera dem och deras åsikter utan att få någon respekt tillbaka, och det är för mig omöjligt! Glad att du sa ifrån! De ska lära sig att veta hut! ;o) Kärringjävel...

2008-08-13 @ 17:34:25
URL: http://johannalarsson384.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0