Avresedag i muminhuset

Avresedag i muminhuset.
Syster går omkring och gnäller som en tokig om hur jobbigt det kommer att bli att ligga i fält i 9 dygn, jag själv gnäller inte så mycket alls idag eftersom jag blivit lovad skjuss till min läågenhet. Det finns vissa extrema fördelar med att ha en liten hund att skylla på. Hade det inte varit för honom kan jag lova att jag hade fått ta bussen, inte för att det är jättejobbigt men det är väldigt mycket mindre jobbigt att  bli körd.

Lite deppig stämning är det allt i muminhemmet, inte för att jag eller systern skall bege oss av utan snarare för att Lucky skall följa med mig hem igen. Jag har under helgen otaliga gånger fått höra "kan inte vi få honom av dig?".
Ha! Ingen skall få min lilla pälsboll, han är min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0