Efter föremiddagsluren

Efter att ha dunkat huvudet blodigt mot betongväggen( hemtentauppgift 1) gjorde jag det som för tillfället kändes som det rimligaste, jag la mig och sov i några timmar. Jag kan inte hjälpa det men jag älskar att sova på dagen, dekadent värre eftersom det då blir något svårare att sova på natten.

Hemtentan kan flyga åt helvete så länge, jag har lagt ner för idag. Jag förstår verkligen inte hur jag skall närma mig första frågan, funderar på att skicka ett mail till kursansvarige imorgon och fråga vafan hon vill egentligen.

Kylskåpet
Eftersom mitt kylskåp fick ett mindre sammanbrott i helgen var jag tvungen att bege mig ut på provianteringsrunda tidigare idag. Jag insåg att det vanligaste inslaget på mitt middagsbord är klyftpotatis och vitlöksyoghurt, enkelt, billigt och snabbt. Nyttigt värre. Skit samma.

Jag kan skarpt rekommendera filmen Juno för er som inte har sett den ännu, den är helt jävla underbar! Den gör mig nästan lika glad i hjärtat som choklad och marängsuisse. Se den nu och tacka mig senare.

Imorgon
Imorgon är det dags för ännu ett diskussionsseminarium och dessutom uppföljning på rättegångsbesöket. Spännande eftersom vi har en väldigt arg kille i vår diskussionsgrupp, inte nog med att han fläker ut sitt privatliv för att få oss att komma av banan, han är dessutom helt vansinnigt aggressiv i sin framtoning och jag får en stark känsla av att han tror att det är fråga om någon slags debatt där man vinner om man pratar högst/mest/argast. DEt är fan omöjligt att diskutera föreläsningar med någon som tar allt personligt och verkar hata alla som inte tycker som han.

För övrigt så har jag skaffat mig en sån där ergonomisk kudde som skall ge extra stöd åt huvudet/ nacken när man sover. Jag hoppas att jag med denna tantattiralj skall bli kvitt min ständiga huvudvärk och käkledssmärta. Man kan ju alltid önska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0