Framsteg

Nu har jag just varit ute på en promenade med Lucky, första riktiga promenaden med koppel och riktigt promenadgående. Han var lite ynklig i början och ville inte alls gå med ett koppel kring halsen, men efter lite trilskande och massa beröm när han väl gick frammåt så funkade det någorlunda bra.

Kloklippningen gick sådär och jag fick bara klippt ungefär hälften av klorna, tur att de inte är i akut behov av klippning än. Jag råkade dessutom klippa lite för långt in på en av klorna och då skrek han till som en liten stucken gris, det började blöda lite och jag kände mig som den sämsta hundägaren någonsin :( Jag vill ju inte att min lille puppy skall få ont!

Nu har han återigen somnat i mitt knä och jag funderar på om jag kan gå in på willys med honom i en väska. Tillåter de det tro? Glassen är slut och jag är sugen på marängsuisse idag också ( herregud, det är så grymt jävla gott! Orgasmiskt gott! ) skulle dessutom behöva lite potatis.
Som jag ser det så har jag tre alternativ:

* Gå in med honom i en väska och hoppas på det bästa

* Lämna honom hemma och låta honom träna på att vara ensam ( tar ca 30min sammanlagt)

* Binda honom utanför medans jag går in och handlar.

Binda honom utanför kommer jag inte att göra eftersom jag är livrädd att han skall bli tagen av någon hänsynslös bov som inte alls förstår att jag vill ha min lilla puppy för mig själv.

Vi får väl se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0