Framtiden?

Det var härligt att komma iväg från Lucky en stund idag. Småbröderna tog hand om honom och jag åkte ner på stan för att kika i lite affärer och inhandla diverse prylar samt mat.
Nu är det en vecka sedan jag hämtade hem Lucky, känns som att det bara gått några dagar. Tänk om livet rinner ifrån mig utan att jag hinner med alla de saker jag tänkt mig :S

Jag har storslagna planer för framtiden ( nja, mediokert storslagna på svenskt manér )
Jag vill;
* Skriva en bok
* Resa till alla kontinenter
* Hinna läsa tonvis med litteratur
* Hoppa fallskärm
* Hoppa bungy-jump
* Ha riktigt långt fint hår ( dvs inte tröttna halvvägs och klippa det...)
* Bo i en egen riktigt fin villa vid något hav.

och givetvis diverse andra saker som att ha ett jobb jag trivs och kan utvecklas med, leva med någon jag älskar och få vara frisk och kry.

Vad har du för några mål i ditt liv?

Kommentarer
Postat av: Susanne

Enkelt! Håret växer medan du läser litteratur och skriver en bok. Så det sköter sig själv, ja inte bokskrivandet förstås men vad roligt du ska ha medan du skriver :0)

Huset kommer till dig vad det lider och resa kan du absolut göra om du skaffar en schysst hundvakt medan du är borta. Man kan alltid fråga oss :0)))

Ett mål jag hade redan på mellanstadiet var att bli det jag är nu. Sen ville jag också skriva en bok och det gjorde jag med, men den blev inte utgiven fast jag är glad över den ändå. Det utvecklade mig jättemycket att skriva den på alla sätt.
Målen just nu är nog av mer mental natur: bli starkare, gladare, ordna sonens skolplacering, få ett drägligt liv själv och för alla omkring mig. Lära mig laga godare mat och pröva fler parfymer och bli duktigare på parfymsniffning :0)

2008-02-13 @ 20:08:02
Postat av: Jenny

Mina mål är:
skriva bok
bli psykolog
driva eget företag
skaffa barn
köpa hus
köpa sommarstuga
Inte i den ordningen dock. Ja, hur ska man hinna?

2008-02-13 @ 22:06:55
URL: http://lepoop.bloggagratis.se
Postat av: Johanna L

Jag är inte så mycket för tydligt definerade mål. Jag vill leva ett lyckligt liv, hur det sen ska gå till, det tror jag visar sig! Jag tror på flexibilitet och lyhördhet inför sig själv. Jag har sett så många människor ställa upp en massa mål som de inte klarar av att nå, vilket gör dem ledsna och bittra och blinda för de värdefulla saker som de uppnått istället! I slutändan är det kanske inte de där sakerna som man trodde att man ville ha när man var 20-någonting som gör en lycklig - jagandet efter dem kanske gör en olycklig istället. Jag kanske är luddig och flummig, men vad jag vill säga är nog att jag inte vill planera upp mitt liv, och sedan bli besviken eller tappa bort min självintution - jag försöker satsa på att vara nöjd med var jag är här och nu, och då uppnår jag ju mina kortsiktiga mål! :)

2008-02-14 @ 00:29:56
URL: http://johannalarsson384.blogg.se
Postat av: karin

Mål är väl bra i sig, men man skall inte glömma av att njuta just nu. Strävar man bara mot ett eller flera mål missar man kanske en del på vägen tror jag. Ett av mina undermedvetna mål är på väg att infrias med råge, det är att mina barn börjar klara sig på egen hand och att de fungerar som underbara vuxna!!! Bättre än så kan det inte just nu bli!!

2008-02-14 @ 22:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0