Hur man undviker onödigt kallprat

Som Johanna påpekade kan Lucky givetvis innebära en hel del ovälkommet kallprat. Bra strategier att undvika kallprat när man inte känner för det;

* Säga att jag bara skall föda upp honom för att sedan göra min berömda papillon au vin på honom.

*  Om de säger "vilken söt hund!" - titta oförstående på dem och säga att det är en katt.

* Säga att den här ulliga valppälsen är perfest för att göra en hatt av.

* Om de frågar vilken ras/ hur gammal osv - säga att jag hittade honom bunden utanför affären och inte har en aning.

Om inte det hjälper så kan jag alltid träna upp Lucky till att bita dem :P

Kommentarer
Postat av: Johanna L

Skönt att veta att du har en strategi! :D

2008-02-07 @ 22:02:57
URL: http://johannalarsson385.blogg.se
Postat av: Anneli

Hahaha, jag lovar. Hund ger upphov till en mängd mänskliga kontakter. Stå stilla på stan i en minut och du har en människa bredvid dig som vill prata. Eller någon som raggar upp dig via hunden. Eller en pensionär som berättar om sin gamla hund. Eller någon som vill klappa. Eller någon som bara vill prata. Det är galet! Man får uppmärksamhet som tusan med en hund bredvid sig!

2008-02-07 @ 22:04:17
URL: http://www.yoker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0