I hemtentatider

Jag vet inte riktigt var jag skall börja i min extravaganta hatutsvävning gentemot kursen jag går nu. Kanske börjar jag med att förklara att jag sanningsenligt inte tycker att kursen i sig är intressant, kanske börjar jag med att klanka ner på vår idiot till kursansvarig som själv är överförtjust i kursen och inte verkar se några som helst problem med att totalt överbelasta oss eftersom "men detta är ju såååå intressant och roligt!".

Nä, jag tycker att det är jätteroligt med en arbetsbörda som motsvarar det dubbla antalet poäng som kursen genererar. Ännu roligare blir det eftersom jag i övermorgon får hem en liten hundvalp som kommer att pocka på uppärksamhet dygnet om.
Att det dessutom är tre gånger så mycket att göra på denna kursen jämfört med de andra valbara kurserna, ja det är ju bara en underbar jävla bonus.

Det går inte så jävla bra för mig just nu!

Igår när jag kom hem till lägenheten efter en helg av avkoppling i föräldrarhemmet insåg jag att min kyl och frys hade varit avstängd i flera dagar vilket medförde att all mat var dålig + att fisken jag haft i frysen hade tinat och det äckliga fiskvattnet hade runnit ner i kylen. Så jävla äckligt! Eftersom jag inte är speciellt bra på att ta hand om denna typen av katastrofer när jag är på dåligt humör så fick Erik fixa det. Han är allt fin den där Erik. Jag färgade håret och duschade under tiden. Fair deal.

Idag sitter jag här med fråga 1 på examination 1 och förstår inte ett dugg av den. Jag har ingen aning om var jag skall börja, hur jag skall närma mig frågorna eller vad det egentligen är hon vill att jag skall skriva. Jag skrev fråga 2 i torsdags och tänkte att fråga 1 skulle bli en bagatell - icke!
Efter att ha läst ut en av kursböckerna och försökt svara på frågorna i tentan så ser jag ingen annan utväg än att starta en blogg och skriva av mig.


Kommentarer
Postat av: Helena

Kan det vara Oskar Engdal du har i kriminologin månne?!

2008-02-04 @ 18:19:01
Postat av: Johanna Aurora

Nope, Karin heter vår kursansvarige...

2008-02-04 @ 20:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0