Korv stroganoff

Korv stroganoff är en underskattad maträtt.
Jag tycker det är gott med korv stroganoff och åt det därför till middag idag, och kommer antagligen att äta det till middag även imorgon eftersom jag lagade två portioner.
Jag försöker att bli mindre kräsen när det gäller matvaror men jag kan fortfaande inte äta falukorv på något annat vis än i korv stroganoff. Andra saker jag känner en enorm skepsis inför att äta är;

Kyckling - jag blev serverad dålig kyckling i somras och mådde jättedåligt efter det, nu känns all kyckling dålig.

Fläskkött i allmänhet - jag gillar inte grisar och fläskkött är ofta tråkigt. Bortsett från fläskfilé. Jag har börjat uppskatta bacon igen efter att inte kunnat äta det på flera år. Små steg i riktning mot minde kräsenhet.

Korv - är läskigt. Falukorv går som sagt bara bra i stroganoff, all annan korv är big nono!

Blandfärs - usch! Jag får alltid äckliga fettklumpar och broskbitar i :S

Blodpuddig - Har jag aldrig ätit och kommer inte heller någonsin att äta det i framtiden.

Sedan finns det givetvis massa olika sorters mat som inte är speciellt vanligt förekommande i Sverige idag men som jag ändå aldrig skulle få för mig att äta ( lungmos, levergryta, inlagda ägg, oxtunga, fårtestiklar osv...)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med om blandfärs. Ryyys. Men blodpudding däremot är ju jättegott. =)

2008-02-27 @ 09:05:32
URL: http://lepoop.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0