Later alligator

Jenny, eftersom jag hoppat i mina myskläder och tvättat bort sminket kan jag inte visa nån bild på outfiten just nu, återkommer med det!

På Johanna Larssons begäran skall jag också få be att tala om att det främst var hon som bidrog till att tentan minskades ner. En STOR eloge till henne så att hon blir nöjd ;)

Den hembakta pizzan blev helt ok, lite väl tomatig sås för min smak, men nu är jag mätt iallafall. Jag får mata Erik med resterande pizzabitar så att jag slipper slänga dem. Jag hatar att slänga mat, ända sedan jag läste en artikel om att varje person i Sverige slänge 10-20% av matvarorna de köper har jag blivit helt tokig när det gäller att inte slänga mat. Om det inte är mögligt förståss, det kan ju också hända emellanåt.

Hm, jag måste valpsäkra min lägenhet innan Lucky kommer imoegon. Någon som har några tips på saker som är bra att tänka på? Jag har redan ställt in alla mina miljoner par skor i garderoben för att de inte skall bli sönderbitna. Gömma sladdar? Eller så får jag lägga undan saker efter hand som jag märker att det lilla monstret biter i dem :) Den vita mattan skall iallafall väck tills han är rumsren.

Kommentarer
Postat av: Johanna L

Glad att du bestämde dig för att do the right thing! ;D Med dig fullständigt på det där med maten, jag kastar heller aldrig ngt såvida det inte är absolut nödvändigt! Vill typ gråta när en lök eller en bit gurka blivit dålig... Lustigt att man känner att det är ett fruktansvärt slöseri med resurser, men sällan eller aldrig får dåligt samvete över alla de kläder, väskor, skor, assecoarer och prylar man köper! Ngn sorts försvarsmekanism antagligen! :)

2008-02-05 @ 19:54:49
URL: http://johannalarsson385.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0