Ljug

Jag tror att alla ljuger, mer eller mindre givetvis men fortfarande till den grad att vi måste anse oss som potentiella lögnae i vissa situationer. Jag har en spännande ovana att ljuga nä jag är berusad, det kan röra sig om triviala små lögner som att lägga på något år eller två på min ålder men det kan också röra sig om lögner som omkullkastar hela min sanna identitet. Om vi definieras av hur andra människor ser oss, vilket ä då det sanna jaget?

Några typiska lögner jag kan tänkas kläcka ur mig;

"Jag skall flytta till Prag"
"Jag är gift"
"Jag kan tala franska/swahili/ryska etc. flytande" - kan leda till problem ifall någon som faktiskt kan vill prata det språket med mig :S
" Jag läser till psykiater" - andra studieöverdrifter kan också förekomma.
" Jag är vegan" - kanske för att jag önskar att jag hade diciplin nog att vara det.
" Jag jobbar som modell i Paris" - mer gångbart när jag var smalare.
" Du är trevlig"
"Vilken snygg skjorta"

Inga direkt stora lögner i sig, men det skrämmande är hur kul jag kan tycka det är att ljuga ibland.

Jag undrar vad folk i allmänhet ljuger mest om, vad ljuger du mest om?

Kommentarer
Postat av: Annie

Haha, jag ljuger med på krogen ibland i förhoppning om att jobbiga människor ska ge sig av;)

2008-02-23 @ 13:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0