Misslyckande

En väldigt jobbig sak är att jag nyss gick till affären för att panta flaskor och köpa lite grönsaker - utan Lucky. Eftersom han klarar sig så bra när jag kilar in på toa, duschar eller hämtar posten tänkte jag att det inte skulle vara någon biggie om jag smet iväg på (vad jag trodde) en kvarts mathandlande. Jag riggade buren men glömde att sätta fast det sista gallret ordentligt, tänkte att det skulle funka bra ändå, sedan gav jag honom en leksak och gick hemifrån. Bussarna jävlades med mig och det var lång kö i kassorna vilket medförde att jag istället för att vara borta i 15min var borta uppemot 30min. När jag kom hem hade Lucky tagit sig ut ur burer, tokbajsat ( vi snackar stora bajskorvar ) på hallmattan samt rivit sönder tidningspappret som ligger under hans mat- och vattenskål. Han gnydde och gnällde som besatt och hoppade upp på mig och kunde inte riktigt sluta gny.

Jag kände mig inte speciellt snäll, men det var ju inte meningen att jag skulle vara borta så länge och det var ju meningen att han skulle stanna i sin bur och ta det lugnt.
Det blir helt enkelt till att jobba lite mer på det här med ensamhetsträningen.

Fyfan, jag tänker slänga hallmattan.

Kommentarer
Postat av: Annie

Vart har du honom när du är i skolan då?

2008-02-19 @ 18:47:52
Postat av: Johanna L

Bra beslut! :)

2008-02-19 @ 19:11:09
URL: http://johannalarsson384.blogg.se
Postat av: Johanna Aurora

Jag är inte speciellt ofta i skolan och när jag väl är där så passar Erik honom. Men så småningom kommer han ju att lära siga tt inte få panik av att vara själv också. Han är bara 12v än så länge så det få ta sitt lilla tag, jag känner det positivt att jag iallafall kan duscha i 15min nu utan att han börjar låta som en döende bebis.

2008-02-19 @ 19:15:42
URL: http://johannaaurora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0