När man inte skall vara kursansvarig

Inlämningen innebar också återlämning av förra tentan. En kvart efter utsatt tid öppnade läraren dörren och meddelade att tio av tentorna inte hade blivit rättade än. Jag blev irriterad och tyckte om möjligt att hon nu var en ännu sämre lärare än innan. Hon ingav känslan av att vara nära ett nervöst sammanbrott och jag kände mig nästan lite skyldig när jag frågade varför hon inte hade skrivit ut på kursportalen att alla tentor inte skulle hinna bli färdigrättade. Samtidigt är det inte mitt fel ifall hon har tagit sig vatten över huvudet och blivit ansvarig för en kurs som kanske egentligen behöver en mer stabil och samlad kursansvarig.

När det var min tur att komma fram till henne och få min tenta mumlade hon tyst för sig själv "det måste vara något fel på ordningen, FFFF  men kommer M före eller efter F i alfabetet??" - Jag stod bredvid och visste inte riktigt vad jag skulle säga, jag tyckte synd om henne som uppenbarligen inte mådde bra. Jag fick iallafall min tenta och insåg att jag behöver 2/3 rätt på tentan jag lämnade in idag för att ens bli godkänd på denna kursen, helvete. En irriterande sak är att jag under ett lektionstillfälle frågade henne om det var ok att bara skriva referenserna i slutet och inte inkludera dem i texten ( det stod ingenting om referenser alls i tentabeskrivningen ) och hon svarade att det gick så bra så. När jag fick tillbaka tentan hade hon skrivit " Ange alltid referens i texten!" - vilket givetvis gjorde mig irriterad som fan.

Suck

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men åh, vilken virrpanna. "Ange alltid referens i texten!" Grrrr.

2008-02-20 @ 17:07:50
URL: http://lepoop.bloggagratis.se
Postat av: Johanna L

Fast jag tror inte att hon mår dåligt egentligen! Hon är nog mer en flummig och oorganiserad person, och nu ska hon åka till Sydafrika inom de närmaste dagarna också, så det spär nog på förvirringen... :) Men det är ju så att referenser SKA alltid anges i texten, sen om det är i parantes eller fotnot spelar ingen roll, så det brukar inte skrivas ut i instruktionerna. Gör alltid det i fortsättningen, så är du home safe!

2008-02-20 @ 20:59:10
URL: http://johannalarsson384.blogg.se
Postat av: Johanna Aurora

Ja, men jag tyckte att det var jävligt skönt att slippa det och det var därför jag frågade henne om det var ok. Jag VET att man brukar skriva ner referenser i texten, men jag litade på det hon sa eftersom jag faktiskt trodde att hon inte var helt jävla väck.

2008-02-20 @ 22:04:14
URL: http://johannaaurora.blogg.se
Postat av: Johanna L

Lita aldrig på ngn som säger att det är ok att frångå mallen, det slår alltid tillbaka! Den erfarenheten gjorde jag när jag pluggade pedagogik. Speciellt inte om den personen är dokumenterat smågalen! :) Ta nu inte ut aggressionen på MIG "Jag VET..." för det fungerar inte! ;P Kram!

2008-02-20 @ 22:13:58
URL: http://johannalarsson384.blogg.se
Postat av: Johanna Aurora

Nej, det var dumt att ta ut aggressionen på dig, jag kände bara inte alls för att bli påmind om att jag borde tänkt efter. Jag gillar inte att tänka efter, det är tråkigt :) Men nu vet jag iaf det till nästa gång, och får jag inte tillräckligt många poäng på tentan jag lämnade in idag så blir det väl till att göra en restuppgift, inte så faligt egentligen. Positivt tänkande :)

2008-02-20 @ 22:57:27
URL: http://johannaaurora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0