Nevositet delux

Nu har nervositeten kickat in ordentligt! Jag har tagit bort alla mattor i lägenheten och ersatt dem med tidningspapper. I kläd- och utseendeväg har jag lallat runt och inte kunnat bestämma mig för något annat än en beigebrun vardagsklänning och skogsgröna tights. För att spä på ångesten ytterligare insåg jag att jag gått upp två kilo under veckan som gick och alltså inte trivs i några av mina byxor längre eftersom de får mig att känna mig som en tjock liten gris. Blä.

Att jag dessutom har en finnliknande inflammation på bröstet gör inte det hela bättre, i ett desperat försök att dölja den kladdade jag på massvis av concealer och foundation vilket medförde att jag nu ser rosaaktig ut över hela urringningen. Jag får väl ta på mig en lämplig halsduk som täcker eländet.

Jag är lite illamående av nervositet och tänker på allt som kan gå snett. Tänk om vi inte hittar dit? Tänk om de ändrar sig i sista sekund? Tänk om jag blir rånad när jag tagit ut pengarna? Tänk om hunden inte gillar mig?
Bah!
Jag tänker att jag skall gardera mig genom att smyga in lite hundgodis i fickan så att hunden skall dras till mig. Jag måste dessutom hinna köpa kompostgaller och hundmat innan dagen är slut.

Om tre timmar har jag min hund i famnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0