Post Tandläkaren

Tandläkarmottagningen var ljus och luftig, tandsköterskan mycket trevlig och välkomnande och tandläkaen själv var inte ett dugg skräckinjagande eller besserwisrig. Han sa att mina tänder såg friska och fina ut och så satte vi igång med att kolla hur jag bet ihop och efter det blev det till att göra avtryck för bettskenan. Det hela gick väldigt smidigt och vi pratade lite om prisnivåerna och vad som är mest lämpligt att göra åt min framtand. Bettskenan kommer att kosta 2400kr inklusive rabatt och att bygga ut famtanden kommer att kosta ca 900kr inklusive rabatt. Inte sådär himlastormande dyrt som jag hade trott, jag trodde att det skulle röra sig om 10 000kr sammanlagt. Nu få vi bara se vad föräldrarna tycker om det hela ( eftersom det var de som insisterade på att jag skaffade en bettskena samt erbjöd sig att betala ).
Jag skall tillbaka och prova ut den färdiga bettskenan i nästa vecka. Jag älskar när saker och ting går snabbt och smidigt!

Om någon är intresserad så kan ni gå in på www.vasaviktoria.se och själva kika på tandläkarens hemsida.

Lucky var en underbart duktig liten hund som klarade att vara ensam ett par timmar idag också utan att det skedde någon endaste olycka inne. Jag blir så stolt över honom när jag märker att han gör framsteg. Han kan nu sitta på kommando samt sitta stilla när jag ställer fram maten och vänta tills jag säger "vasågod".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0