Potpurri

Varför oroade jag mig egentligen? Det gick alldeles ypperligt bra att lämna Lucky ensam i några timmar, han satt tyst och snäll och viftade på svansen när jag kom tillbaka, inget kiss eller bajs alls. Det verkade som att han hade sovit större delen av tiden. Skönt att veta att det faktiskt inte är hela världen att lämna honom ensam lite, speciellt nu när den nya kursen börjar.

Den nya kursen verkar vara helt fantastisk! Jag känner spontant att jag vill läsa all litteratur och bara suga i mig kunskap. Kursansvarige verkade vara en underbar och skärpt människa och föreläsningarna verkar alla intressanta. Äntligen något att snöa in sig på! Efter juridiken och kriminologin känns det underbart att få läsa något mer mastigt och genomarbetat. Första diskussionsfrågan vi fick idag var huruvida vi ansåg könet som biologiskt och essentialistiskt eller om vi såg det som en social konstruktion - och vilka mekanismer i samhället som gör att begreppet  kön fortfarande är gångbart.

Jag åt just en thaiinspirerad lunch bestående av fullkornsnudlar, kokosmjölk, lök, champinjoner, röd curypasta och minimajs. Mums, men som vanligt så åt jag för mycket och känner mig aningen övermätt och dåsig nu. Jag har visserligen blivit bättre på att inte äta mer än jag orkar, men det händer fortfarande.

Nu borde jag sova lite middag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sov sov. Komemr kl 17.40 typ

2008-02-21 @ 14:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0