So far

Dålig nattsömn innebär för min del att det är dubbelt så legitimt att sova på dagen. Jag gillar att sova på dagen, det känns otvunget på något vis, som om man egentligen inte behöve bry sig om ifall man somnar eftesom det inte är natten och man ska sova.

Att ha hund motverkar småätandet big time! Vem orkar äta lite chips med en liten valp som hoppar och gnäller bredvid och absolut också vill smaka ( det får han självfallet inte eftersom jag har plane på att en dag slippa hans besatthet av min mat).
Jag har varit stark de senaste dagarna ( och nätterna) och inte låtit Lucky få sova i min säng. Det låter kanske som en självklarhet att man inte skall låta hunden sova i sängen men när det står en liten pälsboll och gnyr och inget hellre vill än att sova bredvid dig är det svårt att hålla på principerna!

Idag tog jag och Erik en promenad med Lucky till affären, han börjar vänja sig vid halsbandet och kopplet nu vilket är kanonbra ( Lucky alltså, inte Erik ;)). Det blev nog aningen för mycket bilar som köde förbi och annat oväsen som gjorde Lucky nervös så det slutade med att jag fick bära honom en sto del av vägen.
Jag få lite ångest när jag möter människor som skall säga hur gullig Lucky är och jag själv se ut som ett spöke eftersom jag inte bara sovit dåligt utan dessutom struntat i allt vad smink heter. De undrar säkert hur en så välskött hund kan ha en så skabbig och ovådad matte :P
Eller så är det bara så i mitt huvud, man vet aldrig med det där.



Kommentarer
Postat av: Susanne (MBF)

Å vilken fin valp och vilken härlig blogg! Så roligt att läsa om lillen! Ni kommer in i rutinerna tillsammans, jag lovar, så skit i sminket så länge, valpen är viktigare. Jag minns valptiden totalt utan nostalgi tyvärr men faktiskt. Det var så überjobbigt att ha valp för oss, mitt i stan och med två heltidsjobb och barn dessutom, att det inte liknade nånting, men det gick ju över på några få veckor (ett par månader iaf) och är nu historia. Nuförtiden hinner jag både sminka mig och vårda mitt hem och sover ordetligt MED två hundar i sängen :0)

2008-02-11 @ 09:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0