Tabletter

Så var hemtentan i princip klar och jag funderar på hur pass viktigt det är att lägga in alla referenser i texten, men det skiter jag i just nu. Huvudvärken stegrade sig och jag tänkte att det nog skulle bli bättre om jag tog ytterligare ett glas vatten istället för en huvudvärkstablett. Varför jag blivit lite skeptisk till huvudvärkstabletter beror på att jag oroar mig för ungefär ALLT som går att oroa sig för ur sjukdomssynpunkt ( kanske inte prostatacancer men close enough) och jag tänker att om jag tar huvudvärkstabletter ofta kanske jag blir beroende av dem och att jag då skadar levern. Men jag tror att den främsta orsaken till att jag undviker att ta huvudvärkstabletter är att Erik tittar lite fördömmande på mig varje gång han är här och jag tar en värktablett, han kan fälla kommentarer som "har du druckit tillräckligt mycket idag?" och påpeka att jag sitter i en dålig ställning framför datorn. Det irriterande är inte att han säger så, utan att jag lyssnar på honom ibland.

Jag inser att det antagligen finns en bakomliggande orsak till min ständiga huvudvärk, men just nu har jag inte energi nog att ta itu med det och då är det väldigt mycket lättare att ta en ipren och klaga på omgivningen istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0