Vaccination

Nyss hemkommen från veterinären och lite lagom eftermiddagsutmattad. Det var supertrevligt på City hund- & kattklinik och jag kände att både jag och Lucky blev väl omhändertagna under vaccinationen. Vi fick också med oss ett valppaket med lite information, två säckar mat och ett mått att mäta upp maten med.
Själva vaccinationen gick väldigt bra och han höll sig lugn och pep bara till när han blev stucken.

Han vägde 2,5kg och jag äknar med att han ungefär kommer att väga 5kg när han är vuxen, en aning störe än jag från början hade tänkt mig men perfekt ändå.

Litteraturseminariet var ganska segt och intetsägande, mest prat om teorier och hur man kan relatera dem till kriminalpolitiken i Sverige. Intressant ämne men inte så intressant diskussion tyvärr.
När jag kom hem hade Erik städat i lägenheten (!) dammsugit, våttorkat, plockat undan och diskat. Sånt värme mitt hjärta, bästa allahjärtansdag presenten. Vi åt lunch och gosade innan han skulle iväg till sin sista schemalagde massagepraktik, imorgon är han färdig massageterapeut.

Jag undrar vad jag skall äta till middag idag....Mackor? pannbiff? grekisk sallad? lite av allt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0