Brunch

"You look absolutely amazing baby...But it's kind of hard to beat brinner" - Chris Turk

En riktig sovmorgon när ingen av oss behövde gå upp och vara någonstans tidigt, sådär som jag önskar att det var jämt. Men när man sovit såpass länge är man väldigt hungrig, och vad passar då bättre än brunch! Vi kollade upp lite olika brunchställen i stan och bestämde oss för att testa "Bitter" på linnégatan, där det utlovades en blandning av amerikansk, svensk och italiensk brunchbuffé. Lokalen var mörk men mysig och uteserveringen hade varit oemotståndlig om det varit fint väder. Maten var varierad och överlag bra, det fanns perfekt stekta bacon, pannkakor ( påminnde dock om de pannkakor man fick i bamba...) amerikanska pannkakor ( fantastiskt goda!) omelett, korv, köttbullar hamburgare, massa olika sorters bröd och ostar, olika sorters lax och sill, massa pålägg, pizza och till efterrätt fanns chokladrutor med en underbar vaniljgräddkräm och hallonsås.
Det enda som saknades var något att dricka till, nu fanns det iof te och kaffe men jag hade tyckt att det var trevligt med någon sorts juice.

Jag åt tills jag blev mätt men inte för mätt, det var  en underbar start /mitt på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0