Hundträning

Lucky kan vara helt otroligt duktig om han lägger manken till ( och om jag har gott godis med mig...). Hans favoritgodis är vanliga Frolic som man bryter i mindre bitar och igår köpte jag ett jättepaket och tänkte att nu skall jag minsann ta tag i träningen med min lilla vargunge.

Vi har hittills gjort en hel del nosövningar som går ut på att hitta godis jag gömt i gräset och på marken, vi har övat på att gå fint och hålla kontakten vilket funkar jättebra efter att han fått kissa och sniffa runt lite :)
Sitta fint, inkallning och kontaktövningar går också varma samt olika former av att vänta tills jag säger "varsågod" innan han får gå upp för en trappa eller gå in genom dörren.

Vad andvänder ni för godis till era hundar?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag brukar dela korv eller köttbullar i småbitar. När vi är i skogen och jag behöver belöna snabbt har jag leverpastej på typ som hon får slicka ifrån. Ibland får hon blöt kattmat. Det är mest när vi tränar vi har gott godis. På promenader tar jag bara med mig torrfoder eller typ corn flakes.

2008-06-17 @ 16:58:05
URL: http://www.yoker.se
Postat av: Ulrika

Haha...ja, halvsanningar är det som gör att man överlever;)

Allt gott med dig annars tjejen?

2008-06-17 @ 17:08:49
URL: http://two2tango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0