Kollektivtragik

Jag brukar tycka att västtrafik sköter sig ganska hyfsat, men dagens kollektivtrafikfärd var ett stort skämt.
Jag skulle på en tvåtimmarsutbildning i läkemedelshantering i tynnered och för denna tvåtimmarsutbildning gick det åt 2h och 45 min kollektivt resande + väntande. Ersättningsbussarna som skulle gå mellan marklandsgatan och briljantgatan var katastrofalt dåligt skyltade samt att de nya hållplatserna var ologiska och idiotiska. En resa som i vanliga fall tar 30 minuter inklusive byten tog nu istället 1h respektive 1h och 45 minuter.

Eftersom jag har svårt för onödig väntan blev jag irriterad och kinkig och ville mest av allt sätta mig i ett hörn och tjura, men det hade kanske inte varit speciellt vuxet gjort av mig så jag satte mig surt ner och läste cosmopolitan istället i väntan på den usla kollektivtrafiken.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, med en pojkvän boendes vid Briljantgatan förstår jag din frustration.. Jävla Västtrafik.

2008-06-18 @ 23:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0