Barn och kläder

Utanför mitt fönster ser jag ett litet barn som gå omkring i en tomteluva, jag undrar om det är barnet själv som valt att gå omking i den eller om det är föräldrarna som tycker att det är lite spexigt att sätta på sitt barn en tomteluva fastän det våras.
Jag kommer osökt att tänka på en sak min klasskompis berättade från tiden han var dagisfröken, då var det en liten kille på runt 4år som alltid gick omking i mysbyxor och pumps. Det var tydligen det snyggaste han visste och när det blev dags att ta fram utklädningslådan blev han alltid överlycklig eftersom där fanns en damväska som han var vansinnigt förtjust i. Sedan brukade han gå omkring och prata som en gammal dam med personalen och de andra barnen.
Jag tyckte att det lät underbart, mer sånt i det annars så likriktade Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0