Dörrknackning

Fan va skönt det är att få sova ut ordentligt på morgonen, tills man blir väckt av att det knackar på dörren dvs :S
Jag blir alltid skeptisk som tusan när någon knackar på min dörr och jag inte väntar besök, denna gången var inget undantag - speciellt eftersom jag just stigit upp ur sängen och var spritt språngande naken. 
Utanför dörren stod en man och en kvinna som jag aldrig sett förut, de gav mig en flyer och sa att det är dags för mig att finna mig själv och gud. Jag blev givetvis rädd och hummade fram något ohörbart innan de gick vidare till nästa dörr.
När jag stängt ( och låst) kollade jag på flyern, den visade en korsfäst Jesus med törnkronan rispande kring pannbenet samt ett mycket deprimerat uttryck i ansiktet - texten löd "Välkommen till Rikets sal".

Jag fnissade lite för mig själv och fann hela situationen, men framförallt flyern, väldigt komisk. Pigg PR för en ännu piggare sekt. Jag finner det spännande och intressant med religion av olika slag, men sällan innan frukost.

Jag är inte speciellt mycket för dörrknackande människor som kommer och stör mig i min pivata sfär, mitt hem är min borg och där vill jag bli lämnad ifred från påtryckningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0