Söndag

Mary Poppins var en helt fantastisk musikal, scenografin var underbar, sångerna klockrena och skådespeleriet magnifikt. En mycket lyckad kväll på operan måste jag säga, operabaren var speciellt trevlig eftersom det serverades gratis vin och mineralvatten - gratis är som bekant mycket gott.

Ackes födelsedagsfest var mysig och trevlig och det inbjöds till en hel del mysprat och roligt umgänge. Utgången till sticky sedan kanske inte var i toppklass eftersom jag kände mig aningens onykter så fort jag började smutta på cidern därinne. Det är något med sticky har jag märkt, jag känner mig alltid mycket fullare än jag egentligen är när jag är där. Skumt.

Natten slutade med att jag och Daniel gjorde varma mackor och somnade som små barn fram till morgonen. Tyvärr blev det inte tillräckligt med sömn verkar det som eftersom jag varit dödstrött hela dagen sedan dess. Jag tycker ändå att jag hunnit med en massa idag med tanke på att det är vilo- och bakfylledag. Jag köpte böcker av en vän i hjällbo, jag mötte upp mamma och johan som kom med hundarna och slutligen landade jag hemma hos mig för att direkt göra mig iordning för att åka och äta på Caleo med Daniels föräldrar.
Maten på Caleo var smaskig, jag, och Daniels föräldrar tog varsinn stor brunchtallrik och Daniel mumsade i sig en hängmörad biff med sötpotatis. Mumsmums!

Nu är jag dödligt trött och skall gosa ner mig i sängen med två hundar och en pojkvän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0