Häxa

Svullen hals som gör ont och massa obligatoriska moment i skolan. Vår klasslärare för kursen + praktiken är dessutom helt fri från empatisk förmåga och kan inte se någonting från någon annans perspektiv. Att hon dessutom har stagnerat i ett tänkande som är några decennier gammalt och applicerar sina egna värderingar på allt gör inte saken bättre. Hon är ungefär lika flexibel som en lyktstolpe. Det gick absolut inte att komma undan med att göra något mindre än 40timmarsveckor på praktiken, inte ens för dem som inte får csn-lån, för mig som behöver nån lösning med hundarna eller för en inplanerad utlandssemester. Vad som gick att få dispens för var ifall man hade barn. Hundar räknades inte som barn, trots att det finns en lag som säger att hundar inte får lämnas mer än 6 timmar och eftersom jag inte hinner jobba extra utöver praktiken kan jag inte betala något hunddagis.
Hon förstod ingenting av det och besvarade det första med att "Hundar är inte lika mycket värda som barn enligt VÅR åsikt". Och angående lagen om att hundar ej får lämnas mer än 6h/dygn sa hon att det tänkte hon inte ens kommentera.

Jag ser fram emot att skriva utvärderingen av kursen sedan.

Kommentarer
Postat av: Johanna L

Hon är dum i huvudet, och behöver köpa sig en jävla bh!

Men vi får väl se när vi får scheman och sånt för hur vi kommer "jobba" (ingen lön, så det kvalificeras ju egentligen inte som det), kanske att jag får dagar då inte jag ska vara där eller bara går kort dag, om du då går länge de dagarna så kan ju jag sticka hem till dig och ta ut dem och umgås lite med dem. Det löser sig nog!

Kram!

2008-10-06 @ 19:57:39
URL: http://johannalarsson384.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0